Masterplan Revised

0kommentarer

Hej bloggen.
 
Nu har pengamaskinen rullat ett drygt halvår och jag tänkte påminna om och smått revidera min plan med projektet.
 
Mål
Att bli så ekonomisk oberoende som det är möjligt. Att ha så pass mycket passiva inkomster att jag inte behöver arbeta 100% om jag inte vill det.
Jag vill kunna "leva för att jobba, inte jobba för att leva" och ändå kunna ha en god levnadsstandard med nyttig, bra mat och bra boende.
 
Delmål

I nuläget tjänar jag ungefär 5$ om dagen på Ad Click Xpress. Jag vill få upp det till 10$, för då kan jag antingen köpa ad packs varje vardag, eller ta ut pengar.
 
 
Metod

Jag ska spara minst 1000 kr av min lön varje månad, utöver det belopp som finns i pengamaskinen idag. Då får pengamaskien in 12.000 i likvid varje år minst. Detta fördelas sedan på aktier och fonder. Avkastningen på aktierna återinvesteras i nya aktier. Ju fler man har ju mer avkastning får man. Sedan stoppar jag in pengar jag får över från olika saker, såsom skatteåterbäring in i maskinen också.
 
Jag ska även investera i Ad Hit Profits och Digital Generation, målet där är att med ACX att få 30$ i inkomst varje månad.
 
 
aktier, masterplan, ränta,

Kommentera

Publiceras ej